Trecusera deja 3 ore terestre de cand adolescentii actori biotici, dupa cum erau numiti elevii din clasa Biocenoza B, stateau… practic… cu gurile cascate. Erau elevii ce fusesera alesi dintre mii de alti tineri al caror IQ era… foarte mult peste medie. Desi faceau parte din echipa viitoarelor genii pe care societatea se baza, desi in mod obisnuit nu erau multe lucruri in fata carora ei sa se minuneze, ei bine, in Scoala Generala de Biotop Istoric din Romania, astazi este o zi deosebita.

La ora de Istorie, lectia despre e-Mobility, venise un invitat special: Tesla, faimosul personaj care, in urma cu exact 101 ani, fusese declarat mort dupa ce traise 86 de ani pe planeta Albastra.

Inca nevenindu-le sa creada ca faimosul om de stiinta se afla in fata lor in carne si oase, elevii sorbeau prin toti porii cuvintele rostite de acesta. Nici macar o musca nu se auzea in mijlocul tacerii ce se lasase. Doar glasul lui Nikola Tesla, care le oferea detalii despre istoria conceptului de e-Mobility.

Fiind nascuti de putin mai mult decat un deceniu, elevii aflau cu stupoare ca… lumea in care traiau, nu fusese intotdeauna libera de emisiile de carbon, de poluare sonora si chimica.

Inimile le bateau aproape nebuneste afland de pericolul in care se aflase planeta in urma cu 25 de ani cand… omenirea a trecut prin cel mai important punct de cotitura al ei.

Stiau deja ca istoria reala avea patru etape: inaintea erei noastre, era noastra, inaintea erei e-mobility si dupa e-mobility. Dar nu stiau ca, insusi Tesla, alaturi de cativa alti oameni de stiinta, a lucrat in ascuns, planuind salvarea planetei.

Dupa multe incercari ce pareau sa fie anihilate din „fasa”, au reusit impreuna ca, exact in anul in care compania Auto Schunn, la acea vreme partener autorizat Mercedes-Benz, sarbatorea 25 de ani de activitate pe piata auto din Romania, sa se dea oficial startul noii ere a e-Mobilitatii.

Lansarea SUV-ului Mercedes-Benz EQC, ce facea parte din noua clasa de autoturisme Mercedes-Benz propulsate in proportie de 100% electric, a fost momentul hotarator ce a schimbat destinul omenirii.

Un destin ce, pana la acel moment, parea a deveni din gri in gri intens, avand un potential sa declanseze finalul… daca nu ar fi existat lansarea ce a reusit sa spulbere ideile invechite,  din domeniul de vanzari auto, ale populatiei.

Tinandu-si respiratiile, elevii au auzit pentru prima oara despre premeditarea declararii decesului celui ce a fost cunoscut ca un geniu, actiune cea fost considerata necesara, pentru a se putea finaliza trecerea in era e-Mobility.

Asa au aflat ca ferestrele caselor nu erau „libere” ci, erau dotate cu geamuri ce stateau mai mult inchise pentru a-i proteja pe locuitori de poluarea din ce in ce mai accentuata. Au aflat si despre cladirile care, in fata intemperiilor vremii, nu puteau fi protejate de invelisul activat mental, ce astazi acoperea instantaneu o casa.

Mai auzisera ei informatii vagi despre bolile ce atingeau populatia, boli ce astazi, datorita disparitiei poluarii, devenisera istorie. Insa, faptul ca inaintea erei e-Mobility oamenii erau nevoiti sa munceasca din greu pentru a-si duce traiul zilnic, trai ce era influentat in mod direct de evolutia pretului combustibililor, deja li se parea a fi o inventie.

Desi erau genii in devenire, elevii nu-si puteau imagina de ce un om ar trebui sa munceasca pentru acest motiv. Ei cunosteau doar societatea in care, desi existau inca o multime de statii fast-charge si puncte de incarcare, fiecare om era capabil sa-si produca singur electricitatea necesara. Fie ca era vorba despre masini si in general mijloace de transport, fie ca era vorba despre utilitatile casei in care locuiau, oamenii nu depindeau de nimeni ci doar de propria vointa in aplicarea solutiilor de tip smart.

Doar simularea radiatiei cosmice se facea inca la Centrul de Fizica Nucleara. Pana aici se ajunsese cu descoperirile la doar 25 de ani dupa momentul istoric de cotitura.

Nu prea intelegeau ei nici de ce unele specii de animale erau pe cale de disparitie, iar oamenii deveneau pe zi ce trece mai cruzi. Fiind nascuti in era in care totul era echipat cu senzori de avertizare la coliziune, pana la acea varsta, inca nu auzisera despre accidentele ce avusesera loc in trecut.

Iar faptul ca, datorita concentrarii pe problemele de frecventa joasa a vietii cotidiene, oamenii inca nu stapaneau folosirea autosugestiei si a comunicarii telepatice, li se parea iarasi ceva scos din carti SF apocaliptice.

Intr-adevar, ceea ce le povestea Nikola Tesla era de neimaginat pentru ei.

Singurul lucru pe care il intelegeau era faptul ca personajul legendar ce venise astazi sa le vorbeasca, atinsese deja o varsta respectabila de cand se afla pe planeta. Si asta pentru ca, disparitia bolilor si stresului, facuse ca oamenii sa poata trai cateva sute de ani, avand o stare de sanatate perfecta.

Evident ca, au mai aflat ei multe, dar astazi nu mai am timp sa va povestesc. Se apropie ora la care nepotii mei se intorc de la scoala pe bicicletele lor electrice de hiper-viteza si… ca orice bunica ce se respecta… trebuie sa-mi indrept pasii spre bucatarie pentru a le pregati meniul zilei. Si asta pentru ca… inca se lucreaza la definitivarea metodei de e-Mobility in urma careia, pregatirea mesei sa se faca automat. Desi… facand parte dintr-o generatie mai veche… s-ar putea sa nu vreau inca s-o aplic.

Revin in curand cu alte detalii. Maine, la ora de Strategii de vanzari auto, este invitat reprezentantul companiei Auto Schunn, companie care, nu doar ca a avut sansa de a trai din plin experienta schimbarilor de care v-am povestit, dar a devenit astazi unul din pilonii e-Mobility la nivel global.

*

Nota:

  • Articolul a fost scris pentru Spring SuperBlog 2019 – proba 2

 

 

35 COMENTARII

  1. Foarte tare, mai ales cu pregătirea mesei 🤣! Uneori tare bine ne-ar prinde ! Dar nu mereu, zic și eu.
    Tesla ăsta a fost mare crai 😂! Ne-am amuzat teribil într-o vacanță când trecând prin mai multe state balcanice, am aflat că fiecare țărișoară îl declara „omul ei ” și chiar încearcă să fie convingători.
    O zi bună să ai !

  2. Uite că m-a lovit electricitatea lui Tesla și din viteză am scris …tară este declarată…. în loc de …îl declară… Cred că ne-a bântuit zilele astea 😂🙄

    • Multumesc mult, Mona! Adevarul e ca… prima carte inceputa, se dorea a fi o trilogie si poarta titlul de Amintirile unui Arcturian. Intre noi fie vorba, genul mixt de SF combinat cu chestii personale. Desi au trecut cativa ani… inca e in lucru. Intre timp m-a lovit pasiunea de non-fiction. Dar… cum prima dragoste nu se uita niciodata… tine-mi te rog pumnii sa termin de scris si trilogia.

  3. Felicitări pentru munca depusă, se vede că ești un om citit.
    Cât despre articol, mi-a făcut o deosebită plăcere să citesc mica ta povestioara, este foarte captivantă.
    Mult succes, să iei nota 10, chiar meriți.🤗

    • Multumesc mult, Oana. Cu notele… mai vedem. Trebuie ca sa fim pe aceeasi lungime de unda cu juriile. Da’ nu-i bai. Am scris de placere dupa ce m-a lovit inspiratia.

  4. Am savurat povestioara ta! Oricat de tare as vrea ca articolul meu sa fie castigatorul, cred ca tocmai l-am citit pe cel care va lua premiul. Articolul tau e genial (ca toate celelalte, bineinteles)!

  5. Îmi place ce-am citit. Recunosc și-n cazul meu, subiectul despre mașini nu este unul ofertant. Însă, de fiecare dată apelez la imaginație și reușesc să îmbin ceva idei. Succes!

LASA UN RASPUNS

Please enter your comment!
Please enter your name here