Articolul de astazi, “De ce sa ai un Blog Nisat”, este scris de Oana, “recruiter curios și dedicat meseriei, autor al blogului HR Passion“, dupa cum ii place sa se recomande.
De ce sa ai un Blog Nisat?
De ce mi-am nișat blogul este provocarea pe care mi-a lansat-o Mirela-Carmen. Am răspuns pozitiv pentru ca a venit vremea bilanțurilor și m-am gândit și eu la ideea cum e mai bine – nișat sau nu.
Acum ca am ambele variante de bloguri, pot sa înțeleg și mai bine diferențele.
-
De ce mi-am nișat blogul? Pentru ca mi-am dorit sa schimb percepții, sa ofer o noua perspectiva asupra HR-ului din România.
In viata profesionala e recomandat sa faci ce știi cel mai bine, dar pentru toate exista un început. Ca atare și experienta în resurse umane se câștigă din experienta unui job, din cărți citite, din greșelile altora și cel mai mult, din ale tale.
De schimbat mentalități nu cred ca voi reuși pentru ca schimbarea vine din interior, dar sa ofer o noua perspectiva da, se poate.
Este ceea ce mi-am propus cu blogul, sa învăț lucruri noi în HR și sa dau colegilor mei noi perspective de a privi lucrurile.
Asta pentru ca eu sunt adepta perspectivelor multiple, a deschiderii la nou, iar viitorul este o combinație între tehnologie și cele doua aspecte menționate.
Va puteți nișa blogul dacă simțiți că aveți un cuvânt de spus prin prisma experientei sau vreți sa schimbați idei, perspective sau pur și simplu sa învațati mai mult în domeniu.
2. De ce mi-am nișat blogul? Pentru ca am ocazia sa învăț mai mult despre ce ma pasioneaza.
Un blog nisat înseamnă mai multa munca de documentare decât unul generalist și doar pasiunea pentru acea arie te poate motiva sa îți aloci ore bune pentru documentare în privința unui subiect.
Dar și când ai articolul gata, îl citesc câteva zeci, sute sau mii de oameni și tu știi ca ai învățat lucruri noi, satisfacția este imensa!
Vreți sa fiți mai informat în domeniul vostru de activitate? Faceți un blog și va provocați singuri în fiecare zi!
3. De ce mi-am nișat blogul? Pentru ca ma ajuta sa îmi construiesc un brand personal.
Este la moda, ca să nu zic ca orice companie de la mic la mare, își dorește cu ardoare sa aibă un renume bun în piata, sa fie recunoscuta datorita unor chestii pe care doar ea le poate face. Sa fie un brand respectat și care sa atragă atenția celor mai buni și competenți candidati.
Ei bine, la modul individual, fiecare dintre noi își dorește sa fie apreciat pentru munca prestata, sa fie lăudat, sa fie respectat ca om șamd.
Un blog nisat ajuta în aceasta direcție pentru ca te scoate din anonimat, te ajuta sa construiești propriul brand personal.
Mi s-a întâmplat sa merg in calitate de participant la o conferință a Fundației Competenti, Corecți și Utili și sa fiu întrebata dacă eu sunt Oana cu blogul de HR și dacă am scris și despre subiectul dezbatut in seara respectiva.
Sentimentul a fost wow, cineva ma recunoaște într-o mulțime de 100 de profesioniști, ba mai mult apreciază eforturile mele în zona de HR și chiar îmi citește articolele.
Nu zic ca asta ar fi echivalentul brandului personal, dar clar un blog nișat ajuta sa ieși din anonimat.
4. De ce mi-am nișat blogul? Pentru a ma diferenția de celelalte bloguri.
Blogosfera românească este din ce în ce mai competitiva și de aceea e foarte important sa îți alegi ce se cere pe piata, dar sa te și diferențiezi.
Diferența între bloguri vine din doua aspecte mari: temele abordate și stilul de a scrie.
Fiind generaliste, vei găsi informații despre machiaje, bucătărie, copii, călătorii șamd, adică temele vor fi similare.
Diferența principala o va face stilul de a scrie, cumulat cu promovarea articolelor. Degeaba ai un stil încântător, captivant de a scrie daca nu a ajuns la nimeni la scrierile tale.
In schimb, la un blog nisat contează mai mult subiectul decât stilul de a scrie și te diferențiezi mai ușor în Marea Blogosfera.
Rezultatul diferențierii este și acela ca nu mai investești atât de mult în promovare. Odată ce îți cunoști publicul și ai postat în grupurile dedicate, oamenii deja te știu si aleg sa te citească sau nu.
5. De ce mi-am nișat blogul? Deoarece companiile investesc în branduri personale.
Va explicam mai sus despre companii și brand personal. Daca ai un brand personal respectat, atragi si companii.
Poate este puțin exagerat dar luati exemplul campaniei Dorna sau Dedeman, care a avut-o pe sticla pe Simona Halep.
Prin performanta ei in tenis, Simona Halep este un brand personal cu care vrei sa te asociezi și atunci companii mari fac tot posibilul sa ajungă la ea și sa creeze parteneriate.
Cu un blog nisat șansele de a atrage companii care sa investească în tine, sa le promovezi produsele sau serviciile, sunt mai mari.
Nu e nevoie sa fii Simona Halep, dar dacă ai avea un blog sportiv cu un conținut de calitate, ai avea poate șanse mai mari sa apeleze o televiziune sportiva la serviciile tale, decât dacă ai scrie despre multe lucruri diversificate.
Exista și o varianta foarte bună dacă nu vrei un blog 100% nișat. Sa pornești de la o nișă și sa faci corelații adăugând permanent subiecte noi, adică o relație de genul domeniu și subdomeniu.
Ai un blog despre frumusețe în care azi postezi despre cosmetice, mâine despre haine, poimâine despre parfumuri și tot asa.
Pe de alta parte la un blog nisat, publicul este ceva mai restrâns fata de cel generalist și dacă motivația ta vine din numărul de cititori, s-ar putea sa te simți mai bine cu a doua varianta.
Nișat sau nu, blogul aduce cu sine și responsabilitate, aceea de a scrie din surse dovedite, verificate, de a oferi informații corecte, reale, nu doar conținut atractiv.
Înainte de a fi nișati sau generaliști, fiți bloggeri responsabili!
*
AUTOR: Oana de la HR Passion, “recruiter curios și dedicat meseriei”.
*
[ninja-popup id=773][/ninja-popup]
Super! Multumim pentru articol Oana si Mirela. Asta cu nisatul este ceva la care si eu ma gândesc des. Super informații.
Multumim, Raluca! Si eu sunt adepta nisarii… insa… ai grija sa nu te intinzi prea mult. Eu am deja 13 nise si… ma bate gandul sa ma restrang putin. Sunt mari consumatoare de timp si energie.
Apăi… Cam așa! 🙂
Se potrivește cu expresia: Te pierd din ochi de dragă!
Condei, ce taaare! 🙂
Da, îmi plac blogurile nișate și ca dovadă am început cu unul axat pe travel și pe care am încercat să-l fac atractiv apelând la specialiști. Pentru alte chestii mai amestecate mi-am făcut alt blog la care am avut ambiția să descopăr singură cum să-l construiesc (am încă multe de rezolvat). A intra pe un blog nișat pentru mine este ca vizitare unui magazin super specializat, să merg la sigur cu căutările. Aici mai intervine uneori și dezamăgirea că, deși nișate, unele bloguri sunt cam pe lângă temă și povestesc de pădurile tropicale de la Polul Nord 😅.
Multumim, Elvira!!! Intr-adevar, este o imensa placere si pentru mine atunci cand intru pe un blog cu adevarat nisat. Mi-a placut mult faza cu padurile tropicale de la Polul Nord. Cam asa ma simteam eu dupa prima editie SuperBlog, cand… pe website-ul meu de sanatate si spiritualitate… au aparut fel de fel de articole… nisate pe gravatoare si chestii din astea. De aceea am facut Viata de Blogger insa… intre timp… mi-am dat seama ca este un mijloc extrem de interesant de a ajuta bloggerii.
Cam la fel cu SuperBlog pe Sufletdeturist.ro E ca nuca în perete. În toamnă intru cu celălalt (bine că am doar două și alea la început 😅).
O duminică frumoasă să ai !
Te pup. O duminica frumoasa si tu sa ai, Elvira!!! 🙂
Cofirm ceea ce spui! Nisa este foarte importantă pentru a crește brandul personal…si pe acesta se pune mare preț!
Multumesc pentru vizita si comentariu, Cristian! Felicitari inca o data pentru nominalizarea la Digital Divas!
Foarte util articolul, felicitări Oana și Mirela. Sunt de acord că nișarea e un lucru util, dar trebuie să îți și găsești nișa potrivită. Eu, de pildă, mi-am ales să fac un nou blog axat le lifestyle și societate și să las creațiile mele pe celălalt blog 🙂
Super bine punctat, Diana! Degeeaba vrei sa te nisezi daca… in adancul inimii… nu ai nici in clin nici in maneca cu acea nisa. Si, ca deobicei, vorbesc din proprie experienta. :)))))
Mulțumim pentru aprecieri. Carmen ca de obicei are idei super și ea mi a propus sa scriu despre asta.
Multumesc, Oana! Atat pentru faptul ca ne-ai daruit din timpul tau pentru a scrie articolul, cat si pentru faptul ca l-ai intesat cu atatea detalii utile.
Eu am pornit direct cu blog nișat. Cam prea nișat mi se pare mie, dar poate nu e. Când ai o nișă și o stăpânești bine, publicul îți acordă mai mult credit decât atunci când dai senzația că te pricepi la toate.
Felicitări, Mirela! Felicitări, Oana!
Multumim, Almona! Felicitari si tie pentru alegerea nisei! Am putea spune ca ti se potriveste… manusa!
Foarte interesant interviul. Îmi place mult indemnul de la final.
Multumesc pentru vizita si comentariu, Adriana!
Foarte util acest articol, plin de informații pe care nici nu le știam..Felicitări 😘😘
Multumim, Andreea! sa-ti fie cu folos. 🙂
Si eu prefer sa citesc un blog nisat, nu ca cele generaliste nu ar fi la fel de utile. Ca blogger, prefer sa investesc timp in ceea ce stiu eu mai bine😊
Eu cred ca am fost o ciudatenie a naturii. Am pornit cu un blog nisat pe carte, am tinut-o asa 2 ani si ceva si apoi l-am transformat in generalist. Nu regret nicio secunda alegerea mea.
M-a pus pe ganduri articolul asta. Imi doresc atat de mult sa imi fac din ce in ce mai cunoscut blog-ul, insa nu stiu daca as alege o anumita nisa, pentru ca nu stie care ar fi aia :)).
Am pornit acum trei ani cu un blog pe inima mea, despre Grecia, țara pe care o iubesc foarte mult. Citind articolul de față, m-am regăsit în aproape toate ipostazele. Nu știu cât de cunoscătoare în cultura elenă sunt (nici pe departe) și nici cât de blogger cu impact sunt, dar mă bucur când prieteni, cunoscuți sau simpli cititori apreciază informațiile pe care le împărtășesc acolo, așa cum le simt eu (și aici intervine nota aia personală de care se pomenește mai sus). Și da, fac muncă de cercetare care îmi place enorm. Blogul este momentul meu de respiro în activitățile total prozaice pe care le fac zilnic. Nu am consecvența pe care mi-aș dori-o, dar scriu cu plăcere. Și nu aș trece deocamdată la unul generalist. Felicitări pentru articol, m-am regăsit în el!