Blogging-ul o afacere profitabila?

Guest Post de Oana Harp

 

 

Articolul “Blogging-ul o afacere profitabila?” este un Guest Post scris de Oana Harp. Bloggerita la OanaHrp.com, pasionata de HR, Oana iubeste muzica si fotografia si crede ca atunci cand ai o pasiune sau o vocatie, cel mai bine este sa le urmezi deoarece “este cel mai simplu mod de a explora noi limite personale și de a-i ajuta pe ceilalți”.

 

Este Blogging-ul o afacere profitabila?

 

Într-o societate de consum ca a noastră, blogging-ul este văzut ca o noua sursa de informare, de consum de idei. Ne place sa consumam idei din domenii diferite și bloggerii au simțit asta, s-au adaptat și asa au apărut blogurile culinare, de călătorii, de dezvoltare personală, bloguri de HR șamd.

Cei cu spirit antreprenorial au văzut în blogging o afacere profitabila și de aceea s-au grăbit sa își achiziționeze domeniu, google analytics, SEO, tot tacâmul, doar doar or face bani frumoși.

Dar oare este blogging-ul o afacere profitabila?

Sa vedem ambele argumente:

 

DA, blogging-ul o afacere profitabila

Răspunsul este pozitiv dacă conținutul tău se adresează unei mase mari de oameni și exista sponsori pentru articolele tale. Sa luam drept exemplu blogurile de călătorii. Agențiile de turism au evoluat și implicit au schimbat tehnicile de vânzare: în loc sa aștepte la birou sa apară turiștii sa ceara oferte, ei își prezintă “marfa” printr-un intermediar, Bloggerul. Acesta poate părea obiectiv în articol, fără nicio legătură cu agentia, mai ales daca a fost pe bune in locația respectiva. Se știe doar ca recomandarea este cea mai puternica metoda, dincolo de orice promovare pe Facebook sau Instagram, de vânzare a unui produs sau serviciu. Chiar și tanti de la buticul din colt îți spune sau mie una mi se întâmplă frecvent sa o aud : “Am avut și eu acesti pantofi, sunt extraordinari!”
Ca atare agențiile de turism, hotelurile pot face coada la un Blogger bun, cerându-i sa ii recomande. În plus, sunt prea puțini oameni cărora sa nu le placa călătoriile, sa nu răsfoiască încântați catalogul Instagram cu vacanta de vis.

DA, dacă ești o vedeta sau te știe lumea de la TV

Am văzut ca e la moda printre divele de la TV sa își facă copii și apoi sa dea lectii de parenting pe. Bloguri. Și în acest caz, blogging-ul este o afacere profitabila pentru ca, orice ai scrie, ai capitalul de imagine deja creat și doar devii mai cautat prin aceasta activitate. Vei părea multitasking si oarecum “perfect”.

DA, când combini Blogging cu o prestare de serviciu sau un produs

Cand ai un serviciu la vânzare, blogging-ul este chiar util pentru a-l promova. Gândește-te ca prestezi munca de îngrijire animale la domiciliu în lipsa stăpânilor. Blogul tău cu continut despre animale va deveni vector pentru serviciul pe care îl oferi. E posibil sa fii contactat de o companie care produce mâncare pentru câini, sa scrii despre ei în locul unei sume de bani. Deci da, blogging-ul este o afacere profitabila.

DA, pentru matele goale este nemaipomenit blogul culinar!

Blogul culinar este clar o afacere profitabila mai ales dacă te nișezi pe o categorie anume – mâncăruri tradiționale, internaționale, deserturi etc. Modul în care te promovezi va face diferența pentru ca este o competitie acerba in acest domeniu.
Pana și dragostea trece prin stomac!

 

Sa vedem acum și când nu se potrivește zicala ” Blogging-ul o afacere profitabila”

 

1.Cand conținutul este lipsit de atractivitate.

Aici includem calitatea informației transmise, dar și modalitatea de prezentare a informației.
Există câteva reguli de respectat: folosirea titlurilor și subtitlurilor, respectarea regulilor de gramatica, paragrafe scurte pana în 300 de cuvinte, font suficient de mare încât sa fie citit și de pe laptop și de pe mobil

2. Când blogul nu este indexat de Google.

Aici intervine partea de SEO, de a scrie articolele respectând cerințe precum densitatea frazei cheie, fraza cheie la începutul articolului, metadescrierea sau nr de linkuri externe și interne din articol. Dacă nu sunt respectate aceste reguli, blogul tău nu apare pe prima pagina, nu este bine indexat de Google deci nu este o afacere profitabila.

3. Când blogul tău nu are public țintă.

Chiar și pentru blogurile generaliste, exista un public cărora li se adresează și este nevoie sa fie definit cât mai concret – vârstă, interese, disponibilitate de a citi, cultura generala, nivelul de umor etc. Nu poți face din Blogging o afacere profitabila pana nu știi clar cui te adresezi, cine îți vizualizează informațiile și cine plătește

In loc de concluzie

Înainte sa gândiți în spirit antreprenorial, blogging-ul o afacere profitabila, gândiți în termeni de timp, pasiune și răbdare.

Dispun eu pe termen lung de timp pentru cercetarea subiectului, de pasiune pentru a scrie constant și de răbdare de a creste nr de vizitatori ai site-ului?

Blogging-ul nu este despre a scrie și atât sau despre a face bani, este despre pasiune, despre tine ca personalitate, interese și ca atare calitatea trebuie sa primeze!

 

***

 

Articolul “Blogging-ul o afacere profitabila?” este un Guest Post scris de Oana Harp. Bloggerita la OanaHrp.com, pasionata de HR, Oana iubeste muzica si fotografia si crede ca atunci cand ai o pasiune sau o vocatie, cel mai bine este sa le urmezi deoarece “este cel mai simplu mod de a explora noi limite personale și de a-i ajuta pe ceilalți”.

 

Nota: Articolul face parte din Categoria Alchimia Bloggingului.

 

13 COMENTARII

  1. Interesant articolul. În ceea ce privește bloggingul de travel lucrurile nu stau chiar așa. Cel puțin în România, agențiile (nu toate) fac strepezi când aud de bloggeri. Pe de o parte, au pretenția ca bloggerii să le vândă efectiv produsele pe care de multe ori nu le cunosc. Pe de altă parte, dacă faci recomandări do it yourself, le furi clienții.

  2. Foarte interesant articolul.Mi as dori si cateva exemple de bloggeri noi care s au ridicat in 2018,daca se poate.Am intrebat si la o conferinta si in final companiile au recunoscut ca au colaborat numai cu bloggerii consacrati, adica aceiasi din anii trecuti.

    • Interesant si comentariul tau, Mirela. Poate structuram un articol cu acest subiect. Cred ca ar fi foarte util pentru bloggerii mai noi. Sunt curioasa daca cei care au reusit… sunt dispusi sa si dezvaluie detalii clare si nu doar teorii. Am notat in agenda 🙂 . Multumesc pentru idee, Mirela!

  3. Foarte interesant articol! Și da, blogging-ul este profitabil, cel putin pentru mine a fost și este în continuare. În plus, blogging mi-a facut sufletul sa vorbeasca, iar acest lucru mi-a adus numai satisfactii.

  4. Interesant articolul. Intr-adevar, bloggingul poate fi o afacere profitabila, dar conteaza foarte mult publicul-tinta si oportunitatile pe care le ai cu nisa blogului. De exemplu, nisa de carte iti aduce doar satisfactie, nu si profit (sau prea putin profit).

  5. Foarte interesant articolul. Fiecare blog are la un moment dat, după un timp bunicel de la debut, o anumită categorie de cititori și asta depinde și de ce-și dorește cel care citește dar și cel care scrie. După cititori, și blogul capătă o valoare în timp. Dacă sunt buni cititorii, care doresc informație de calitate, în timp și blogul tău devine cunoscut. În timp nu imediat ce i-ai tăiat cordonul ombilical. Cum partea de turism este pasiunea mea, deși blogul meu principal e nou dar am experiența unui site comun pe acest domeniu, pot spune că nu doar agențiile sunt de vină. Dacă umblăm să avem repede trafic pe niște articole scrise de mântuială dar citite de turiști care doar bifează o locație fără a înțelege ce este acolo sau doar se consideră experți în ale colindatului de plăcere intelectuală când ei nici nu știu bine în ce țară merg, e clar că facem un fel de ghiveci din propriul blog. Doar spre asta se îndreaptă și școala românească. Referitor la agenții, unele foarte mici, fură texte de pe bloguri și site-uri turistice și autorul sau proprietarul site-ului comun habar are. Am găsit acum doi ani un text cunocut mie, scris de o colegă bună de site dar care text figura pe pagina unei agenții din Vâlcea !
    Iar legat de faptul că unii bloggeri consacrați sunt preferați de agențiile mari, aici ține și de traficul blogului și asta interesează pe de o parte agenția dar și de lupta de supraviețuire a scriitorului, care rupe tot în calea lui, orice mugur sănătos dar neexperimentat, ca în sălbăticie. Nimic nou sub soare.

    • Cu parere de rau spun ca ai dreptate la toate punctele atinse. Eu am “activat” cativa ani pe site-urile mele in engleza. Nu pot sa generalizez dar din cate am observat, pe acolo… exista ceva mai mult respect pentru munca acriitorului/autorului unui articol.
      Evident ca exista si concurenta scriitorilor din Africa si India, care sunt capabili sa scrie pentru 1-5 dolari nu unul ci chiar mai multe articole. Evident, atasez si gilimelele de rigoare cuvantului articol. Sunt site-uri care nu pun pret pe calitate si ii angajeaza in detrimentul scriitorilor profesionisti.
      Dar… experienta a aratat ca aceste site-uri nu au nici cititori de calitate cum spui tu si nici nu ajung prea departe cu performantele.
      In urma cu 1 an si ceva am hotarat, dupa multa chibzuinta, sa intru si pe “piata” scriitorilor in limba romana. Norocul meu este ca nu depind ca venituri de existenta blogurilor mele. Asa ca, scriu de placere si culmea… facand asta am ajuns sa echivalez veniturile din bloggingul in limba romana cu cele de inginer, cu alte cuvinte cu al jobului zilnic.
      Personal am ajuns sa cred cu tarie, ca acolo sus cineva le vede si le rasplateste pe toate. Asa ca nu mi-as face griji daca cineva mi-ar “fura” vreun articol. I-as ura sa fie sanatos si stiu sigur ca energia mea este prezenta in acel articol. Daca ar fi sa ne ghidam dupa legea atractiei… asta inseamna ca acea energie va directiona spre mine… intr-un fel sau altul… pe cine trebuie. Ups… am dat-o prin alte sfere cu explicatiile :-))))))
      Ca sa concluzionez… Ai dreptate, Elvira! Si iti multumesc pentru contributia valoroasa pe care o aduci acestui site. Ideea ce a stat la infiintarea lui este sa putem ajuta… cu un sfat, cu o relatie, cu o informatie… bloggerii incepatori sau avansati. La orice nivel este nevoie de un sprijin din partea colegilor de “breasla”. Datorita tie si a celor ca tine, se pare ca scopul initial deja incepe sa dea roade.

  6. Mulțumesc Mirela, sper să pot pune și eu un minuscul fir de nisip la planul tău. Lumea are nevoie și de calitate chiar dacă sunt mai puțini acesti consumatori.
    O zi frumoasă !

  7. Intr-adevar, sunt avantaje si dezavantaje. Nu poti avea pretentia ca blogul sa fie o afacere profitabila, atata timp cat nu investeti mai intai in el: timp, pasiune, calitate…

LASA UN RASPUNS

Please enter your comment!
Please enter your name here