Sursa foto: Unsplash.com
De câțiva ani, de când rețelele de socializare s-au dezvoltat, au evoluat și s-au înmulțit, a existat constant discuția între bloggeri privind viitorul bloggingului. De multe ori, stând la povești cu o prietenă blogger, dădeam argumente pro sau contra mutării conținutului de pe blog pe social media. Fiind scriitoare de conținut cam cu vreo doi ani înainte de a fi blogger, pentru mine scrisul este și va rămâne esențial. În timp ce iubesc să scriu și să îmi transpun gândurile, sentimentele și chiar cunoștințele în scris, evit pe cât posibil să îmi expun viața personală în fotografii sau să mă afișez în videouri. Nu mi-a plăcut niciodată asta și nu cred că aș putea vreodată să renunț la blogging în favoarea postărilor din social media. Azi, având în vedere unele informații recente, am revenit asupra întrebării: oare este bloggingul depășit în 2022?
Cu siguranță ați văzut și voi știrea care anunța că Facebook și Instagram s-ar putea închide în Europa. Pentru cei care au investit timp și resurse în creșterea paginilor de pe aceste două rețele de socializare, acest lucru ar fi nu doar trist, ci chiar tragic. În schimb, pe mine informația m-a pus pe gânduri și m-a readus în punctul în care mă întreb dacă bloggingul este sau va fi vreodată depășit, sau va continua să țină pasul cu rețelele de socializare.
Așa cum am spus deja, pentru mine bloggingul este și va rămâne pasiunea de care mă voi ocupa oricând cu drag. Nu reușesc să scriu pe blogurile mele pe cât de des mi-aș dori și nu susțin că sunt vreun mare blogger. În schimb, dacă ar trebui vreodată să aleg între blogging și social media, categoric aș alege bloggingul, fără să stau măcar pe gânduri.
Este bloggingul depășit în 2022?
Din punctul meu de vedere, bloggingul nu este depășit și nici nu cred că va fi prea curând. În ciuda avântului pe care și l-au luat rețelele de socializare, consider că tot bloggingul este mediul cel mai potrivit pentru a oferi informații de calitate. Chiar dacă se discută mult despre preferința oamenilor pentru fotografii și videouri, părerea mea este că tot informația scrisă este capabilă să ofere un plus de calitate audienței. Iar la acest lucru, consider eu, contribuie mult și SEO. În timp ce audiența vede pozele și videourile pe social media, ca apoi acestea să se piardă într-un ocean de alte postări, lucrurile stau cu totul diferit când vine vorba despre postări de blog. Acestea, presupunând că sunt optimizate, vor fi ușor de găsit de către cei interesați și peste câteva săptămâni, luni sau chiar ani.
Bloggingul încă reprezintă una dintre principalele strategii de marketing utilizate de către companii. Acest lucru se întâmplă din cauză că, în marketing, este esențial să stabilești o conexiune cu publicul tău țintă, iar prin intermediul blogului, te adresezi acestuia la un nivel personal. Asta se aplică atât blogurilor companiilor, cât și blogurilor personale.
Blogurile sunt puternice și reprezintă o sursă de informație credibilă. Multe persoane fac cumpărături bazându-se pe diverse bloguri de recenzii ale produselor de care sunt interesate.
Concluzia mea cu privire la blogging
Bloggingul nu poate fi o pierdere de timp, dacă îl faci din pasiune. Fie că este vorba despre blogul unei companii sau un blog personal, bloggingul îți oferă rezultatele dorite, dacă îl faci cu plăcere. Este o unealtă excelentă pentru persoanele care vor să ofere informație, să își expună gândurile sau părerile, să ofere recomandări și să împărtășească experiențele personale cu cititorii.
Pot apărea rețele noi de socializare sau dispărea cele existente oricând, însă cred că, în ceea ce privește blogurile, ar fi mult mai greu de imaginat ca acestea să dispară, la un moment-dat, cu totul. Așadar, eu cred că bloggingul nu este deloc depășit în 2022 și nici nu va fi în grabă, indiferent de câte rețele de socializare vor apărea și cât de mult va evolua conținutul vizual în comparație cu cel scris.
Voi ce părere aveți? Considerați că bloggingul este depășit? Aștept răspunsurile voastre în comentarii.