10+65 Idei de Articole pentru Bloggerul fara Inspiratie

Dincolo de monetizarea unui site, de comentariile favorabile ale cititorilor si de satisfactia primita din ajutorul dat semenilor sai, un blogger mai are o satisfactie… scrisul. Scrisul ce decurge din inspiratia ce il cuprinde.

Dar, orice blogger stie ca sunt momente in care… pur si simplu ideile se incapataneaza sa vina. Categoric eu am trecut prin asta. Si sunt sigura ca si tu.

Si, pentru ca cunosc senzatia si recunosc ca nu-mi place deloc, pe parcursul activitatii mele de blogger, mi-am facut o lista de rezerva.

75 idei de articole pentru momentele in care muza ma paraseste.

Un fel de ajutor in cazul in care… pur si simplu, ma loveste blocajul de idei.

Mai jos am extras 10 idei din aceasta lista, la care am facut comentarii personale. Restul de idei pana la 75 le poti gasi oricand in fisierul gratuit ce insoteste abonarea la newsletter.

M-as bucura sa stiu ca lista intocmita de mine, ce m-a scos din incurcaturi de nenumarate ori in activitatea de pana acum… a ajutat si un alt blogger.

Si asta pentru ca… suntem bloggeri si… bloggerii se ajuta intre ei cu drag!

10 Idei de Articole pentru Bloggerul fara Inspiratie

 

1. Distribuie o fotografie in loc de cuvinte! Am aplicat aceasta idee cu preponderenta in CaleaCatreCarte. In acest scop, am infiintat o categorie speciala numita “Imagini si Muzica pentru inspiratie”. Pentru ca mi-am obisnuit cititorii sa primeasca macar doua articole zilnice… atunci cand inspiratia pur si simplu refuza sa vina, postez o imagine despre carti, sau un video. Pana acum, rubrica a fost primita cu entuziasm de toata lumea.

2. Comenteaza intr-un articol… comentariile cititorilor tai. Metoda ma ajuta, nu doar la unul ci la toate site-urile. Pur si simplu recitesc comentariile facute de cititori la articolele postate si… aleg unul cu care rezonez in acel moment. sau… care ma intriga. Pe baza lui, formez un articol de tipul “comentariu la comentarii”. De cele mai multe ori, rezultatul ma ia prin surprindere deoarece… brusc apare inspiratia. Cam asa s-a intamplat prin 2015 cand… verificand eu ultimele comentarii din site-ul principal pe care-l aveam atunci… gasesc scris, negru pe alb… cel mai inspirational comentariu cu putinta. Citez: “Nothing”. “Nimic” in traducere autohtona. Nu am inteles nici pana in ziua de astazi ce a vrut sa spuna “autorul” insa, acel comentariu a dat nastere unui articol “Let’s talk about Nothing” ce a avut parte de mii de vizualizari si share-uri.

3. Asterne pe “hartia” virtuala primul gand ce-ti vine in minte. Dezvolta idea si incearca sa faci o legatura intre acel gand si blogul tau. La inceputul carierei mele de blogger “international” 🙂 , aveam destul de multe momente in care, pur si simplu, muza refuza sa-mi dea tarcoale. In disperare de cauza, vizionam un videoclip inspirational sau… priveam pe fereastra. Cum se produceau asociatiile si conexiunile de idei in creierul aflat in dotare… nu stiu sa explic. Dar stiu ca, la acea vreme, privind pe fereastra… s-a nascut “faimoasa” serie de “Cate 500 cuvinte in 30 zile” pe care am publicat-o pe MCSimonWrites.com, serie de articole pe care ulterior am redistribuit-o in alte categorii elocvente, dupa ce mi-a adus cateva colaborari fructuoase.

4. Gaseste un mit sau legenda, legate de domeniul tau si comenteaza-le, analizeaza-le. Cat adevar si cata fictiune se afla in ele? Tot la inceputul carierei mele de blogger profesionist, am intalnit oameni care considerau ca o recenzie de carte in limba engleza, poate fi facuta doar de o persoana ce vorbea nativ aceasta limba. Cel putin cam asa suna “mitul” prin care a fost explicat refuzul unei cunoscute “publicatii” de a colabora cu mine… la acea vreme un ilustru necunoscut reviewer de carte. In replica la acel refuz, am scris un articol in limba engleza ce, intre timp a devenit viral. Ba mai mult, deoarece am demonstrat ca fac… nu doar replici… ci si recenzii de carte, intr-un final am ajuns sa am chiar si o lista de asteptare, foarte aglomerata, a autorilor ce-mi solicita parerea. Evident ca… atunci cand, in vederea unei colaborari, am fost contactata chiar de un reprezentant al publicatiei ce m-a refuzat initial pentru faptul ca eram nascuta in frumoasa noastra Romanie, am refuzat politicos oferta. No offense, dar nu mai eram in cautare de clienti noi.

5. Verifica ce articole, pe care le-ai scris, au avut cel mai mare succes. Fa un top al lor in functie de numarul de comentarii, vizualizari sau orice alt criteriu pe care-l consideri a fi necesar. Eventual, foloseste citate din acele articole sau combina totul cu citate interesante despre domeniul tau si impartaseste-le cititorilor tai cu scopul de a-i inspira. Personal, am folosit de multe ori articole in care pun sub reflectoare citatele inaintasilor sau expertilor intr-un anumit domeniu. Si, de cele mai multe ori, unul sau mai multe dintre acele citate, nu ii inspira doar pe vizitatorii site-ului dar… chiar si pe mine.

6. Gaseste un produs pe care-l folosesti si de care audienta ta este interesata. Evident ca… poate fi si o carte ce te-a impresionat. Fa o recenzie a produsului sau a cartii. O astfel de recenzie facuta pe unul din site-urile mele a carui nisa este stravechea intelepciune a Cabalei, a deschis portile unei colaborari extraordinar de frumoasa cu una din editurile mari de carte, Editura Herald. Editura pentru care am avut, am si voi avea mereu un respect deosebit. Aceasta colaborare, nu doar ca mi-a adus multiple satisfactii pe multe planuri dar… si… front de lucru la categoria recenzii publicate pe CaleaCatreCarte.ro.

7. Gaseste o problema cu care se confrunta semenii tai si scrie un articol de genul “x solutii” la acea problema. Am folosit aceasta metoda de multe ori. In special atunci cand muza mea daduse bir cu fugitii. Unul din exemplele cele mai elcovente ar fi articolul “Te lupti cu Anxietatea? 119 Carti ce te ajuta s-o invingi“. Ei bine, acest articol nu doar ca m-a scos din incurcatura atunci cand creativitatea mea se apropia alarmant de nivelul zero, dar pe parcursul a mai putin de un an calendaristic, m-a recompensat inclusiv cu venituri pe care… nu credeam ca un articol despre carti ar putea sa le aduca unui blogger. Iar rezultatul s-a datorat faptului ca, la toate cartile mentionate, am folosit linkuri de afiliat. Evident ca vom mai povesti despre afilieri… si, daca inca nu folosesti aceasta metoda de monetizare a site-ului tau, ti-o recomand cu toata increderea.

8. Aranjeaza un interviu cu un expert. Poti sa-l faci in forma scrisa, audio sau video. Cum iti este mai comfortabil. Personal, prefer interviurile personalizate in detrimentul celor facute pe “banda rulanta” cu intrebari prestabilite. Ca atare, atunci cand hotarasc ca vreau sa apelez la un interviu, aloc un timp considerabil cercetarii, astfel ca, la final sa am o lista de intrebari pe masura intervievatului ales. Fie ca intervievez un autor roman, un poet indian sau un scriitor american, intotdeauna intrebarile adresate vor fi adaptate vietii personajului ales. Recunosc ca-mi place sa “scormonesc” pana cand… dau peste cateva secrete.

9. Fa un infograf si promoveaza-l in social media. Imi amintesc cu placere de prima oara cand am folosit aceasta metoda. Trebuia sa scriu articolul saptamanal (la acea vreme publicam doar saptamanal si… chiar si asa credeam ca mi-am atins  limita de productivitate). Ei bine… inspiratia s-a lasat atat de mult asteptata incat aproape ca ma ajunsese disperarea. Cum absolut nimic nu iesea din creierul meu, am inceput sa “rasfoiesc” albume cu imagini online. Si am dat peste o poza… care brusc mi-a aprins un beculet in cap. Drept rezultat, am imaginat o poveste de dragoste intr-o lume octopoda si am pus-o intr-un infografic intitulat “10 Steps of an Octopus Love-Story“. Nu doar ca articolul a avut mii de vizualizari si share-uri dar… pentru ca, iar am folosit linkuri de afiliat pentru una din imaginile folosite, am castigat atat din punctul de vedere al traficului cat si… al contului bancar. 🙂 In plus, pentru ca la finalul articolului am promovat si un serviciu pe care sotul meu il oferea, am avut surpriza sa “ne bata la usa” cativa clienti noi.

10. Organizeaza un sondaj de opinie si fa un articol cu concluzii. La data la care inca nu publicasem prima mea carte si ma aflam doar la faza in care trebuia sa hotarasc ce coperta sa aleg, am folosit pentru prima oara acest mod de a interactiona cu cititorii. Am ales trei dintre cele mai reusite variante de coperta potentiala si intr-un scurt articol, am cerut parerea vizitatorilor site-ului. Bineinteles ca am si promovat pe retelele sociale acel articol. Drept rezultat, m-am ales cu sute de pareri, aproape toate argumentate si in plus… cartea pe care inca nu o publicasem, a devenit cunoscuta. Acest lucru m-a ajutat ca in prima saptamana de lansare sa ajunga best seller in Amazon, nu doar la categoriile la care o inscrisesem ci si la cea generala de non-fiction. Nu am sa dau acum vreun link spre ea pentru ca… pe acest blog scriu pentru tine… nu ca sa-ti vand ceva, ci ca sa iti dau idei despre cum poti obtine satisfactii multiple, inclusiv financiare, cu ajutorul site-ului tau. Ca atare, nu consider ca ar avea vreo importanta cartea amintita. Dar… daca este nevoie, pot pune la dispozitia oricarui doritor si detalii despre aceasta. 🙂

 

Ei bine, aici se incheie extrasul celor 10 Idei pentru Articole atunci cand muza iti lipseste si inspiratia se lasa asteptata.

Daca doresti sa ai lista intreaga, cu toate cele 75 idei pe care le-am pus in practica, tot ce trebuie sa faci este sa dai CLICK AICI . 🙂

Vei primi, nu doar ebook-ul pe care l-am pregatit pentru tine, ci si toate noutatile direct in inbox, pe masura ce sunt publicate in site.

27 COMENTARII

  1. Multumim pentru inspiratie! Intr-adevar, uneori trecem dintr-o extrema in alta – ba aveam prea multe subiecte in minte si nu avem timp sa le scriem pe toate, ba am vrea sa scriem ceva si suntem in pana de idei. 🙂

    • Cata dreptate ai, Oana!!! Momentele in care creierul imi este bombardat cu idei simultane, mi se pare mai greu de stapanit decat momentele de “blanc” total. Ar fi interesant de abordat subiectul intr-un articol. Multumesc pentru idee! 🙂

LASA UN RASPUNS

Please enter your comment!
Please enter your name here