Atunci cand glasul sangelui te cheama, inima tresare. Iar cand ai ocazia sa urmezi calea stramosilor tai, sa rascolesti locuri si amintiri, in timp ce cheltuielile iti sunt asigurate doar de tichete de vacanta… nu mai stai pe ganduri. Faci rezervare online prin Travelminit, in locatia cea mai convenabila si… pe cai!

Totul a inceput in clipa in care am gasit printre dosarele vechi ale tatalui meu o… carte. Daca-ti inchipui ca vorbim despre o carte obisnuita, afla ca alta-i realitatea. Scrisa de un cunoscut istoric, cartea poarta titlul “Istoria unei familii”. Am deschis-o, mai intai din curiozitate. I-a trebuit doar cateva minute pana a reusit sa imi prinda sufletul in paginile sale. Era istoria incepand cu 1600 a unei familii din Muscel. Familia mea.

In Campulung Muscel mai fusesem. Nu era vreun secret ca familia tatalui meu isi avea obarsia prin acele zone. Cand eram micuta, ascultam cu nesat cand bunica povestea despre generali, intendenti, calesti trase cu cai, regi, printese si suite regale.

Dar… pana sa gasesc cartea nu am stiut… mai bine spus nici prin gand nu mi-a trecut ca exista o istorie atat de vasta in spatele familiei in care m-am nascut. Si, in tot acest vartej de informatii inedite, ceva ciudat mi-a atras atentia.

Ca o paranteza, in urma cu cativa ani, brusc am inceput sa scriu. Nu a fost ceva planificat. Mai degraba as spune ca de undeva din univers, toata inspiratia a cazut pe capul meu. Asa s-au nascut doua din cartile mele. Pe care… le-am semnat cu numele meu… din care am taiat faimosul “escu”. In urechea mea… suna mai bine pentru un autor.

Stii celebra expresie “mi s-a ridicat parul pe sira spinarii”? Ei bine, exact asa a reactionat parul pe tot corpul meu atunci cand am citit in arborele genealogic ca… exact numele meu de autor este numele de origine al familiei. Mai mult, bunicul meu si toti fratii lui au purtat la nastere acest nume. Cand a fost adaugat si un “escu”, nimeni nu stie.

Probabil ca, acum intelegi de ce nu am stat nici o clipa pe ganduri. In clipa in care am inchis paginile cartii, hotararea era deja luata. Imi iau jumatatea cu care-mi impart traiul zilnic si plecam pe urmele arborelui genealogic.

La acel moment nu aveam fonduri disponibile pentru o excursie… chiar si de doar cateva zile. Dar, dorinta de a respira brusc aerul pe care-l inspirasera si stramosii mei, era prea mare ca sa ma tina in loc simpla lipsa a banilor.

Noroc cu sotul meu care si-a amintit ca, pe undeva prin casa erau tichete de vacanta in valoare de 1450 lei pe care, lucrand la stat, le primisem de la companie in urma cu cateva luni. Fiind adeptii shoppingului online, nu ne-a luat mult ca sa accesam Travelminit, platforma online care asigura legatura directa intre clienti si proprietari. Nu ne-am facut griji ca nu ne-am descurca sa facem plata cu tichete de vacanta prin Travelminit. Stiam deja ca in spatele platformei se afla o echipa de profesionisti care ofera garantie si ajutor pe tot parcursul rezervarii, chiar si dupa.

Preturile sunt extraordinar de permisive iar aceste tichete se pot valorifica si partial, in transe. Avand deja experienta cu aceasta platforma online de rezervari preferata de familii, grupuri si organizatori de evenimente, ne-am incadrat foarte usor cu cazarea in suma de care dispuneam. Ba chiar a ramas ceva si pentru data viitoare. 🙂

Am ales sa ne cazam la Casa Cristina situata in zona de nord a orasului Campulung Muscel, pe malul Raului Targului. Acelasi rau pe al carui mal opus se aflau (si inca se afla) una din vilele si moara ce fusese pe vremuri in posesia familiei.

Faptul ca aceasta locatie de cazare se afla la doar 3 km de centrul orasului a fost unul din motivele pentru care am ales-o. Al doilea, a fost livada de pruni de 2 ha in mijlocul careia este construita.

Avand forma unei cochilii de melc si fiind construita in stilul hanurilor romanesti din vechime, Casa Cristina a exercitat o atractie imensa asupra imaginatiei mele… deja prinsa de paginile cartii.

Nu am sa-tivorbesc despre toate facilitatile pe care calatoria la aceasta vila ni le-a adus. Important este faptul ca, am avut parte de o adevarata relaxare intr-o oaza de verdeata, in timp ce am ascultat de la localnici povesti despre templul lui Zamolxe, despre atlantii din Carpati, despre megalitii Romaniei si despre Meteora din Muscel.

Si asta dupa ce am admirat atat un iaz cu broaste testoase, care nu cred ca erau si pe vremea stramosilor mei acolo, cat si o balta plina cu crapi romanesti. In clipa in care am degustat vinuri dintr-o colectie de 350 sortimente puse la dispozitie de crama pensiunii, mi-am si inchipuit ca as fi una din cucoanele familiei stravechi din Cetatea Intemeietorilor de Tara, Campulung Muscel.

Panorama vazuta din balconul de la etaj al camerei Executive pentru doua persoane aleasa contra sumei de 150 lei pe noapte, a fost absolut incantatoare. Atat pe timpul zilei cat si in toate cele trei seri in care am avut acces de ea.

Am fost inspirati sa luam pentru cele trei zile pensiune completa si tin sa te asigur ca a meritat cu prisosinta sa cheltuim 660 lei din tichetele de vacanta (mai ales ca in acest pret am avut parte de o cantitate dubla de mancare). 🙂

Sotul meu, care s-a mutat in Romania de doar doi ani a fost de-a dreptul entuziasmat sa deguste tuica de Jugur, branzeturile muscelene, mai ales cele de Stoienesti, casul afumat de Rucar si cascavalul oparit de Bradet, asta ca sa nu mai vorbim de branza de burduf din Dambovicioara.

Icrele de pastrav pe pat de smantana dulce l-au facut sa ramana practic cu gura cascata. Dar si-a inchis-o repede cu niste pastravi afumati si pastravi in crusta de sare. Pasami-te la ei in America nu avusese niciodata ocazia sa guste asa ceva.

Partea proasta a fost ca la finalul meselor trebuia sa-l car cu forta in camera pentru ca nu voia sa se dea dus de langa placintele muntenesti.

Bine, bine, nu trebuie sa-ti imaginezi ca l-am tinut doar in camera. Pana la urma scopul principal al calatoriei a fost sa respiram acelasi aer ca toti cei trecuti in arborele  meu genealogic.

In consecinta, am facut fel de fel de vizite, majoritatea gratuite, la schitul rupestru Cetatuia Negru Voda, drumetie pana la poalele Batrinei, vizita la pastravaria Izvoarele Bratiei si chiar un circuit de vizitare a Cetatii Intemeietorilor de Tara, respectiv al triunghiului rupestru al schiturilor Maicii Domnului din Muscel.

Transportul la toate aceste obiective a cazut in sarcina noastra dar, nu a fost o problema pentru ca am ales sa venim cu masina proprie.

In ultima zi, chiar inainte de plecare am vizitat singura biserica din lume cu altar catolic si ortodox.

Si, cum valoarea tichetelor de vacanta nu fusese consumata integral, tot online si tot prin Travelminit, am facut rezervare pentru o singura noapte in Brasov.

In cazul in care te intrebi ce cautam noi in Brasov, ei bine, am sa dezleg misterul.

Fiind foarte incantat de ideea de a merge pe urmele arborelui meu genealogic, sotul meu si-a amintit ca auzise povesti in copilarie despre niste rude pe care le-ar avea acolo. Ca atare, am luat legatura cu soacra mea si dupa ce am obtinut toate datele necesare, l-am surprins pe sotul meu ducandu-l in Brasov.

Nu eram sigura ca vom gasi pe cineva dar… dupa ce ne-am cazat chiar in Piata Sfatului, in La Maisonnette  intr-o camera Economy pentru doua persoane, pe care am platit doar 130 lei la care s-a adaugat 60 lei aferenti micului dejun, am plecat intr-o scurta recunoastere prin zona.

La Maisonnette fiind situat foarte aproape de atatea obiective turistice, am profitat in prima parte a zilei de cateva ore de vizite.

Spre seara, prin amabilitatea si cu ajutorul personalului… am reusit sa luam legatura cu ruda sotului meu. Mai exact cu verisoara primara a soacrei mele. Nu pot sa redau bucuria acesteia cand in aceeasi seara, datorita Wi Fi gratuit asigurat de hotel, a aflat ca legatura cu verisoara fusese restabilita! Dar te asigur ca de atunci stau amandoua de vorba, zilnic, prin intermediul internetului.

Da, acel internet prin care eu si sotul meu, am avut parte de un mini concediu foarte relaxant, a carui plata cu tichete de vacanta prin Travelminit a fost extraordinar de facila.

Pentru la anul deja ne-am facut planuri… plecam sa descoperim Romania cu tichete de vacanta. Evident… prin Travelminit care iti pune la dispozitie peste 1500 unitati de cazare in Romania, de toate tipurile pentru care se pot folosi tichete de vacanta. Tot ce trebuie sa facem este sa trimitem o solicitare/rezervare cazarilor alese, mentionand de la inceput modul in care achitam. Apoi trimitem tichetele, mentionand pe plic numarul rezervarii, prin curier sau prioripost catre sediul lor din Cluj-Napoca.

Si gata! Misiune indeplinita. Travelminit garanteaza ca vom beneficia de serviciile solicitate la fata locului!

Note:

• Surse imagini: Pixabay si Travelminit
  • Articol scris pentru Spring SuperBlog 2019 – proba 16

22 COMENTARII

1. Interesanta ideea și îmi place mult locația aleasa! Dar nu te iert ca mi-ai făcut o poftă de mâncare nebună și mai ales de plăcinte :))

• Hahaha… te-as invita la placinte dar nu stiu sa le fac ca acolo! Va trebui sa-ti consumi tichetele de vacanta si sa dai o fuga in Muscel. Sa-mi spui cand ca… vin si eu. 🙂

2. Îmi place ideea asta de a călători pe urmele arborelui genealogic! Și nu știam că ești Musceleancă la origini 🙂 eu sunt de la un pic mai la sud de Câmpulung, din Mioveni 🙂

3. Arată bine Casa Cristina 😊 și ce frumos că este înconjurată de livada cu pruni. La Maisonnette chair e foarte bine plasată în Piața Sfatului și la un preț accesibil. 😁

4. Chiar n-am auzit de Travelminit! Pare un partener de nadejde!
    Nu stiu cine zicea : ‘Călătoria este singurul lucru care se poate cumpăra și care te face mai bogat!’ ….asa e! Multumesc.

• Multumesc si eu, Daliana! Intr-adevar devenim mai bogati calatorind. Personal, dupa ce am umblat printr-o multitudine de locatii in lumea asta, am ajuns la concluzia ca cel mai mult imi place tara noastra. 🙂

5. Mi-a plăcut tare mult ideea ta de a călători pe urmele arborelui genealogic. Cred că pentru fiecare ar fi niște călătorii interesante. Arată bine Casa Cristina, e un pont bun. La fel de bun e și pontul legat de Maisonnette, arată bine, este în centrul Brașovului și prețurile sunt destul de bune.

6. Mi-a placut foarte mult istoria familiei tale si periplul prin tara pentru a-ti descoperi originile. Fain, fain, fain! Ai o imaginatie superba. Si cum ai imbinat informatiile despre proba cu povestea personala este wow. Bravo! Mult succes!

7. La vara ajung sa il duc pe fi-miu intr-o tabara in zona Rucar. E al treilea an, asa ca stiu exact traseul. Trec prin Campulung Muscel. Are sens sa iti spun ca abia astept sa ma infig in branzeturile alea toate?!?
    Mi-a plouat in gura. Torential 😁.

Buna ideea cu arborele genealogic. Eu am incercat candva,cand am aflat ca e posibil sa am ceva origini grecesti. Grecii din Braila.. Dar actele nu mai exista, ori doar nu am stiut eu sa dau de ele..
    Frumos articol. Succes☺️

• Multumesc mult, Vio! Cu arborele genealogic, eu am avut noroc cu cartea de care scriam. Dar e facuta in stil istoric. Ma tenteaza ideea sa o rescriu mai romantata. Macar cu vietile celor pe care i-am cunoscut din familie.

8. Atunci cand glasul sangelui te cheama, inima tresare. Iar cand ai ocazia sa urmezi calea stramosilor tai, sa rascolesti locuri si amintiri… – cum ti s-a ridicat tie tot parul pe corp cand ai citit din “istoria familiei”, la fel si mie cand am inceput a citi povestea ta. Mi se pare foarte, foarte fain sa ai o carte cu istoria familiei. Deci ai scrisul in sange. Mi s-a facut si pofta de placinte muntenesti acum…
    Mult succes, Mirela! Ai scris un articol minunat!

9. Te “invidiez” în sensul bun că bunica ta ți-a povestit despre generali, regi și prințese. Mi-ar fi plăcut și mie nespus de mult să ascult astfel de povesti interesate și educative de la bunica mea, dar din păcate drumurile noastre s-au despărțit și nu ne-am mai reîntâlnit.
    Îmi place foarte mult cum ai împletit povestea ta personală cu proba, se vede că ești o fată foarte talentată.
    Mult succes!🤗

LASA UN RASPUNS

Please enter your comment!
Please enter your name here